WIADOMOŚCI

Red Bull nie obawia się testu giętkości skrzydeł
Red Bull nie obawia się testu giętkości skrzydeł
Według Christiana Hornera, szefa ekipy Red Bull, w bolidzie RB6 przed wyścigiem o GP Belgii nie będzie potrzeby zmiany konstrukcji przedniego skrzydła.
baner_rbr_v3.jpg
Po ostatnich sugestiach dotyczących zbyt dużej giętkości przednich skrzydeł w bolidach Red Bulla i Ferrari FIA zapowiedziała zaostrzenie testów ich zgodności z regulaminem przed wyścigiem w Spa.

Do tej pory test polegał na przyłożeniu siły 500 N (równowartość około 50 kg masy) do końcówek skrzydeł, które pod takim naporem nie mogły ugiąć się bardziej niż o 10 mm. W Belgii FIA chce podwoić obciążenie, pozwalając jedynie na liniowe odkształcenie się skrzydła o 20 mm.

Według wstępnych spekulacji zmiana ta ma sprawić, że większość ekip będzie zmuszona do zmiany konstrukcji swoich skrzydeł, jednak Christian Horner w wywiadzie dla magazynu Autosport uważa, że konstrukcja RB6 nie będzie wymagała zmian.

„Bazując na korespondencji z FIA, wierzymy, że nasz bolid nadal mieści się w kryteriach” mówił Horner.

Wprowadzone przez FIA pod naciskiem pozostałych ekip zmiany dotyczące kryteriów testów giętkości skrzydeł mogą więc w teorii (jeżeli prawdą jest, że większość zespołów będzie musiało dokonać zmian w swoich skrzydłach) sprawić, że na Spa przewaga Red Bulla będzie jeszcze większa.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

82 KOMENTARZY
avatar
Wiater

06.08.2010 14:49

0

one sie gną do ziemi na maxa, myślę jednak że Red Bull już to sprawdził.... Pewnie to kolejna sztuczka aerodynamiczna ;)


avatar
Janosoprano

06.08.2010 15:04

0

Już mnie to wnerwia...


avatar
kosanr1

06.08.2010 15:14

0

To niesamowite ze nikt nie moze odkryc skąd RBR ma takie osiagi. Ja sie juz obawiam 2011. Jak nikt nie dojdzie do tego jak ich dogonic no to w 2011 odjada im jeszcze bardziej i beda sobie jezdzic po zwyciestwa. Żeby chociaz jeden zespol z nimi rywalizowal


avatar
Artefact

06.08.2010 15:38

0

do czasu, aż ktoś nie podkupi Neweya :P


avatar
Krokiet

06.08.2010 15:39

0

ciekawie to będzie, jak faktycznie RBR przejdzie testy, a większość ekip pozostałych nie... wtedy to będą jaja:P:D ciekawe czy FIA każe większości zmieniać przednie skrzydła, czy zatuszują sprawę mówiąc że wszystko jest ok:)


avatar
Krokiet

06.08.2010 15:41

0

każe=karze... sorki...


avatar
kosanr1

06.08.2010 15:58

0

Ale czy jest możliwe że Newey jest tak dobry że az niezastapiony?


avatar
popo21

06.08.2010 15:59

0

Red Bull przegra w belgii z Ferrari i Mclarenem bo charakterystyka toru jest zupełnie inna, tor ma długie proste, a tu bolidy red bulla nie są już takie szybkie.


avatar
sandacz303

06.08.2010 16:01

0

Teraz podmienia skrzydla, zeby testy wypadna pomyslnie, a pozniej znow zaloza te "inne" skrzydla i znow wygraja wyscig w Spa ...


avatar
sandacz303

06.08.2010 16:01

0

*wypadly


avatar
sandacz303

06.08.2010 16:02

0

I szukaj czlowieku rozumu ...


avatar
nekos

06.08.2010 16:14

0

jasne... zeby bylo ciekawiej brakuje tylko zeby sie okazalo ze RBR skrzydla sa ok a wszystkie inne ekipy beda musialy swoje zmieniac. juz lepiej niech nic nie kombinuja


avatar
Biotrek

06.08.2010 16:15

0

Jak będą mieć takiego Vettela, który na 7 pp wygrał 1 to odjadą, ale na złom ;) Dziecko szczęścia, które nie zasługuje na taki bolid. "Do tej pory test polegał na przyłożeniu siły 500 N (równowartość około 50 kg masy) do końcówek skrzydeł, które pod takim naporem nie mogły ugiąć się bardziej niż o 10 mm. W Belgii FIA chce podwoić obciążenie, pozwalając jedynie na liniowe odkształcenie się skrzydła o 20 mm. " 50 kg i 10mm odkształcenia a 100kg i 20mm to jedno i to samo. Więc za dużo nie zmienili.


avatar
Arpiotrek

06.08.2010 16:16

0

Red Bull w Belgii będzie nadal szybki ale strata czołowych zespołów będzie mniejsza a może nawet jej nie będzie na co bardzo liczę:D


avatar
luka55

06.08.2010 16:18

0

Janosoprano @2 Pytanie co Cie tak denerwuje ? To ze ktos wykazuje sie geniuszem i pozamiatal wszystkich w stawce nie lamiac przy tym regulaminu ? A moze to ze zrobili amatorow z ,,najwiekszych'' . Jedynie co mozna to pozazdroscic.


avatar
Janosoprano

06.08.2010 16:21

0

Luka-ani ti ani to-wnerwia mnie ta całą polityka w F1


avatar
Skoczek130

06.08.2010 16:56

0

Oni są po prostu GENIALNI!!! Mają GENIUSZA, w osobie ADRIANA NEWEYA - inżyniera wszechczasów! Kto kiedyś napisał, że koleś się wypalił i nic nie zdziała w RBR - a tu proszę! Mam nadzieje, że rozniosą stawkę do końca sezonu!!! Mogą byc nawet dublety - mnie to przeszkadzac nie będzie!!! Red Bull Racing po majstra!!!!!!!!!!! :))


avatar
mnich85

06.08.2010 16:57

0

Biotrek@ Wcale nie jest to samo. Istnieje bowiem podejrzenie, że konstrukcja przedniego skrzydła wykazuje właściwości nieliniowego odkształcania. Dlatego zmiana procedury pomiarowej pozwoli wyłapać czy tak faktycznie się dzieje.


avatar
mnich85

06.08.2010 17:00

0

np. 50kg docisku = 10 mm, gdy zaś 100kg = 25mm odkształcenia od położenia neutralnego


avatar
Skoczek130

06.08.2010 17:00

0

@sandacz303 - weź człowieku na wstrzymanie. Co, zazdrośc zżera, hehe... ;)) @Janosoprano - mnie wręcz przeciwnie! Wreszcie jest zespół, który daje popalic największym krętaczom, w "osobie" Ferrari i McL. Ci to mają się z czego spowiadac i nie chodzi mi tu o ten sezon, a wszystkie, w których dominowały.


avatar
jankes15

06.08.2010 17:06

0

w 2011 będą pojedyńcze dyfuzory a tylko Newey wie jak działa taki dyfuzor z dmuchaną podłogą bo zdaje się że w 2003 roku w jak pracował w McL to zastosował takie ustrojstwo więc znowu będą daleko z przodu na starcie


avatar
fankaVettela

06.08.2010 17:13

0

Skrzydła RBR zostały uznane za legalne, przeszły testy, spełniają wymogi, więc jeśli przynoszą korzyści dlaczego mieliby tego nie wykorzystać? Tego typu zagrania są polem do manewru dla projektantów. Myślę że fenomen RB6 tkwi w kreatywnej interpretacji przepisów, stąd dosyć częste podejrzenia o nieregulaminowe elementy. Chyba nie można wskazać jednej przyczyny ich sukcesów i niesamowitego tempa, to szereg elementów i idealna synchronizacja całości. Stąd bolid niewiarygodnie szybki niemal na wszystkich torach. Konkurencja może pozazdrościć, ale jak powiedział Horner tego typu głosy uznają za komplement. Dyskusji by nie było gdyby inne zespoły były w stanie wprowadzić to rozwiązanie. Jednak i tutaj ekipa z Milton Keynes okazała się być krok do przodu. Poza tym oczywiście nie należy zapominać że mają dwóch świetnych kierowców. Jeśli chodzi o zaostrzoną kontrolę, sądzę że przemyśleli sprawę tak, aby i do tego podejść bez obaw. 7. kosanr1 - jest możliwe. 13. Biotrek - "dziecko szczęścia" w pełni zasługuje na ten bolid, jednak popełnia jeszcze trochę błędów. Oprócz tego w tym sezonie miało sporo problemów technicznych. Awaryjność RB6 również przyczyniła się do utraty punktów. Sądzę że gdyby nie to, wspomniane przez Ciebie "dziecko" spokojnie prowadziłoby już w klasyfikacji generalnej. Jednak stratę ma stosunkowo niewielką i wciąż poważnie liczy się w walce o tytuł.


avatar
Ataru

06.08.2010 17:13

0

No to testy skoncza sie tym, ze skrzydla beda musieli zmienic konkurencji Red Bulla i 2 bolidy zdubluja reszte stawki. Jeszcze nie w Belgii, kiedy mamy spora prosta (swoja droga - cudowny tor), nie na Monzy, ale Singapur juz odpowiada. A jak nie tam, to w Brazylii kolejna szansa. A ciagle testuja czesci takze na przyszly rok, mysle tez, ze jednak jakas wymiana miedzy RB a STR jest, chocby taka zwykla pogawedka, przy kawie. Wiec w przyszlym roku bedzie powtorka.


avatar
azazel

06.08.2010 17:29

0

Symulator Red Bulla - http:// www.dailymotion.pl/ video/ xebbvo_f1-reportage-simulateur-f1_auto


avatar
FAster92

06.08.2010 18:32

0

8. popo21 Dokładnie !


avatar
Ataru

06.08.2010 18:56

0

25. FAster92, taak, niestety to tak nie dziala ;-) Gdyby dzialalo to Pietrow by nam ostatnio zafundowal zwyciestwo. Red Bull odjechal reszcie stawki i juz ich nie zlapia.


avatar
petrov

06.08.2010 18:59

0

Pewnie już sami wszystko przetestowali i są pewni swego ;] coś mi się wydaje że w SPA to mclaren nawiąże walkę z RBR


avatar
pjc

06.08.2010 19:03

0

Rzeczywiście dominacja Red Bulla przypomina te z lat 1988-89(McLaren), 1992(Williams),2002 i 2004(Ferrari) - ale nie jest udokumentowana tak ogromną ilością zwycięstw - jak wspomnianych ekip. Moim zdaniem zespoły McLaren i Ferrari wściekle gonią. I może taki jest właśnie ich cel - dopaść bolidy Red Bulla w samym końcu sezonu.


avatar
pjc

06.08.2010 19:07

0

Kwalifikacje są zdominowane przez RB ale wyścigi już niekoniecznie. Brakuje im regularności. I to jest słaby punkt.


avatar
popo21

06.08.2010 19:11

0

sprawa w belgi moim zdaniem będzie wyglądać tak Mclaren i Ferrari 1 sektor 0.1-0.2 przewagi nad redbulem potem w 2 sektorze przewaga redbulla 0.4-0.5 sek. ostatni sektor przewaga Mclarena i Ferrari, jest jedno ale, redbull nie ma szans wyprzedzić na tym torze Ferrari ani Mclarena, natomiast oni mogą wyprzedzić redbulla na prostych.


avatar
pjc

06.08.2010 20:07

0

A nóż błyśnie znowu Force India:)


avatar
xdomino996

06.08.2010 20:24

0

30 nie przesadzaj ferarri nie jest takie szybkie jak mcl na prostych ale takie szybkie na prostych jak mcl jest force india i sądze ze FI bedzie walczyła o 2 linie


avatar
karlito

06.08.2010 20:34

0

Spójrzcie trochę wstecz, Adrian jest bardzo dobry w tym co robi ale nie wszystkie jego dzieci to były rakiety na miarę RB6. W przyszłym sezonie kto inny może rządzić i miażdżyć konkurencję.


avatar
cyk

06.08.2010 20:36

0

32. xdomino996 nie jest ale może być. Sprawa wygląda nietety dośc prosto. Na SPA powalczą Mark Seb Fernando oraz Lewis. Jamilton po nieudanym występie będzie chciał sie odbić i zdobyć jak najwiecej punktów. Wykorzysta kanał F oraz pewnie poprawki które w ich bolidzie będą sporo bo sami zapowiadają że muszą coś zrobić bo RB i Ferka odjechały. Pan Button będzie oczywiście liczył na szczęscie ktorego w tym sezonie ma sporo bo czystej prędkości to u niego często nie widać. Dlaczego RB będzie walczył nie musze tłumaczyć. Spodziewam sie w S2 około 0,5 sek przewagi nad Mcl ale uważam że będą 0,3 sek w S3 tracić do makow więc wszystko będzie zależało od S1 i tu też przewaga Mclarena i pewnie z 0,2s. Będzie ostra rywalizacja ze wskazaniem na RB. Do walki włączy się Alonso ktory jest na fali oraz z wsparciem zespołu. Ferrari moze odstawać około 0,2 sek więc to nie dużo. To takie moje przewidzenie ktore zweryfikuje sam weekend w SPA a jak znam życie to możśe byc zupełnie inaczej. Co do kanału Renault. Zdziwiłbym sie gdyby użyli go juz podczas GP ale kto wie. Moga byc problemy. Co do FI. Ten bolid znacznie sie rózni od zeszłoroczengo i nie spodziewam się błysku formy FI


avatar
pjc

06.08.2010 20:53

0

Jest jeszcze jeden czarny koń, który może "namieszać". FW32.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu